Eind december verloopt/verliep mijn contract bij mijn huidige hoster. Bij aanvang van die overeenkomst had ik drie actieve domeinen welke zonder problemen 3 jaar online zijn geweest. Naast genoemde actieve domeinen heb ik nog een aantal ‘slapende’ domeinnamen via verschillende bedrijven geregistreerd. Om de kosten van deze zogenaamde parkeerdomeinen zo laag mogelijk te houden, heb ik ze met enige regelmaat verhuisd.
De prijzen van de hostingpakketten ontlopen elkaar niet veel meer. De registratie van een domeinnaam des te meer. Begin november werd ik aangenaam verrast door het aanbod van Hostinger.com: Een contract van 4 jaar en drie maanden voor hosting van 100 websites tegen een aantrekkelijke prijs. Bovendien behoren ook hun tarieven voor het registreren van domeinnamen tot de laagste.
Het besluit om met al mijn domeinen naar Hostinger te verhuizen, was dan ook snel genomen. Voor het eerst heb ik nu mijn hostingpakket alsook alle domeinen op één adres ondergebracht.
Het verhuizen van een domeinnaam is snel gedaan, echter ook de inhoud van de website en de mail moeten verhuisd worden. Dat heeft meer voeten in de aarde.
Het is echter niet de eerste keer dat ik verhuis, dus…..
…..helaas moet ik constateren dat mijn (geringe) kennis van WordPress en het door mij gebruikte WordPress thema ‘Divi’ grotendeels verwaterd zijn. Waar kwamen het favicon het logo van die ter ziele gegane website ook al weer vandaan? Hoe kon ik binnen mijn genealogiewebsite met ‘The Next Generation of Genealogy Sitebuilding’ een WordPress website maken?
Allemaal vragen, waarvan de antwoorden uit de diepe krochten van mijn geheugen moeten komen.
Het verhuizen verliep voorspoedig, doch het uitpakken van alle verhuisdozen kost meer tijd.
? Déjà vu ?
Heb ik dit niet al eens eerder meegemaakt? Was dat niet 3 jaar geleden toen ik verhuisde van Neostrada naar Cloud86? Had ik me toen niet voorgenomen om alles goed te documenteren en op deze website te publiceren?
Van die goede voornemens is weinig terecht gekomen. Vermoeid door de verhuizing ben ik in slaap gevallen en is ‘Zonder ballast’ comateus geworden.
Ik heb een en ander uit het logistieke proces van de vorige verhuizing goed gedocumenteerd teruggevonden, echter van publicatie op de site is weinig tot niets terecht gekomen.
Daarom, met drie jaar vertraging, en aangekomen op de bodem van de laatste uit te pakken verhuisdoos, ga ik een hernieuwde poging doen om de verzamelde kennis en vaardigheden goed gedocumenteerd op deze website te plaatsen, zodat ik bij een volgende verhuizing wat sneller op de bodem van die laatste verhuisdoos terecht kom.
Op ‘Zonder Ballast’ zal ik dan allerlei zaken kunnen terugvinden welke ik gebruikt heb bij het maken en onderhouden van mijn website(s). ‘Zonder Ballast’ wordt dus mijn persoonlijk naslagwerk….
…..maar misschien dat er voor jou als bezoeker van deze site ook iets interessants te vinden is.